Afzeggen en betalingsvoorwaarden

Afzeggen en betalingsvoorwaarden


       Afzeggen:

  • Afspraken dienen uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd te worden.
  • Binnen 24 uur worden de kosten van het gesprek bij cliënt in rekening gebracht; deze kosten vallen niet onder de vergoeding door de zorgverzekeraar. Het bedrag bij niet tijdige annulering is vastgesteld op € 47,50.
  • Dit geldt ook wanneer u onverhoopt niet op een afspraak verschijnt zonder bericht.
  • Bij annulering binnen 24 uur in verband met ziekte, wordt € 25,00 in rekening gebracht.  Deze kosten worden rechtstreeks aan u gedeclareerd en worden over het algemeen niet door de zorgverzekeraar vergoed.


       Betalingsvoorwaarden:

  • Er wordt een betalingstermijn van 14 dagen na de factuurdatum gehanteerd. Bij niet-betaling binnen 14 dagen na de factuurdatum kan de behandelaar u een betalingsherinnering sturen. Voor het verzenden van deze betalings-herinnering kan een bedrag van 5 euro in rekening gebracht worden.
  • Voldoet u binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan uw verplichtingen, dan is de behandelaar zonder nadere ingebrekestelling  gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren. Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van de hoofdsom met een minimum van € 25.
  • Bij betalingsachterstand is de behandelaar gerechtigd –tenzij de behandeling zich hiertegen verzet- verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.